A digitális aláírás beállításának folyamatát mutatjuk be az Adobe Acrobat Reader segítségével. Ez a funkció már elérhető az ingyenes verziójában is. A következő pár egyszerű lépésben létrehozhatjuk saját aláírásunkat, amely jelentősen megkönnyítheti mindennapi ügyintézésünket, ezáltal időt és pénz takaríthatunk meg.
Fontos megjegyezni, hogy ez nem egyenlő az időbélyeggel ellátott elektronikus aláírással, de gyakran elegendő lehet ez is, hiszen sokszor kell kinyomtatnunk, szkennelnünk és e-mail-on elküldenünk egy dokumentumot, legyen az árajánlat, nyilatkozat vagy bármilyen hivatalos levél.
Elég egyszer beállítanunk, és ha regisztrálnunk az adobe fiókba, onnantól kezdve bármilyen eszközünkön használhatjuk legyen az számítógép, telefon vagy tablet.
Ennek az aláírásnak a lényege, hogy megspóroljuk a nyomtatást és a szkennelést. Itt két lehetőség van az egyik, hogy mi készítünk, a másik pedig, hogy valahonnan kapunk kész PDF dokumentumot.
1. Az elkészült Word dokumentumunkat el kell menteni pdf formátumban, ehhez nyomd meg az F12 gombot
2. A fájl típusánál válaszd a pdf-et, klikkelj a mentés gombra.
Mentés után egyből megnyitja a pdf kiterjesztésű dokumentumot, amit alá kell írni.
3. Válaszd a minden eszközt és a Fill & Sign vagy az Aláírás és monogram ikont
4. Ha még nincs aláírásod, add hozzá, válaszd az aláírás hozzáadása gombot
5. Háromféle képen tudunk aláírást hozzáadni, mi a képet választjuk
6. Tallózd be a szkennelt vagy lefotózott aláírásodat, klikkelj az alkalmaz gombra
7. Máris megjelenik az aláírásunk, amit bárhova letehetünk a dokumentum területén.
Következő aláírásnál nem kell hozzáadni a képet, elmenti azt, csak húzzuk a dokumentum kívánt részére. A méretét tetszőlegesen tudjuk változtatni. A monogram helyére lehet pecsétet tenni ugyanezzel a módszerrel.
Már csak egy dolgunk maradt, elmenteni az aláírt dokumentumot és elküldeni a címzettnek.